vrijdag 6 januari 2017

Update 06-01

Zag dat ik al een maand niets had gepubliceerd. Niet dat er echt spannende dingen aan de hand zijn.
Allereerst iedereen nog de beste wensen en met de duiven een sportief en succesvol 2017. 
Met de sierduiven nog een show gedaan in Wijchen, half December. Daarna de duiven aan de winterkuur gezet. Waar ik normaal alleen een middel tegen paratyphus gebruik, heb ik nu gekozen voor een 4 in 1 middel, om de ornithose verschijnselen onder de duim te krijgen. Dat lijkt gelukt, ik vind de duiven beter in orde dan voor de kuur. Kuur was klaar op 1 Januari.
Vanmiddag vrij, gelegenheid om de duiven te laten enten tegen Paramyxo, ik geef ze dan meteen even een wormenpil, vaak onderschat probleem, op deze manier makkelijk ondervangen.
Wat kleine aanpassingen gedaan in de dagelijkse verzorging. Ze krijgen niet meer iedere dag azijn in het drinkwater, ik breng het voorlopig terug naar 2 keer per week. Ook wordt er niet meer iedere dag olie over het voer gedaan om de mineralen aan het voer te "plakken'. Kijken of ik verschillen zie, als er iets overbodig is moet je het laten.
Duiven hebben sinds November niet meer los gevlogen, was te merken, zijn behoorlijk zwaar, dus op dieet, rantsoen is teruggebracht naar 75% van wat ze normaal krijgen. Hou ze nu nog maar vast tot Februari, nu zijn ze "sitting ducks" voor de sperwer en havik.
Leuke dingen die ik nog ga doen deze maand:
Morgen een dagje op stap met "Duivencoach" Nico van Veen, gewoon om kennis te maken, veel over deze man gehoord. Een verslag gaat ongetwijfeld volgen.
Volgend weekend een bezoek aan Duitsland, sierduivenshow, ik moet hier wel de postduivenshow bij mijn clubje in Minnertsga voor laten schieten, maar ja, kan niet op 2 plekken tegelijk zijn.....
Daarna nog wat jonge duiven bekijken bij een collega melker, eind van de maand nog een weekje op vakantie. 
Daarna wel eens kijken of het weer goed genoeg is om de kwekers te koppelen. Kortom: 2017 is van start!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten