zaterdag 8 oktober 2016

Geef maar gas.

De stille tijd, de tijd na het vliegseizoen mat de postduiven, volgens mij wordt het voor een aantal mensen een drukkere periode dan de periode tijdens het vliegseizoen. In het vliegseizoen weet je waar je bent, in het hok, bij het hok, in het clublokaal of bij de voerhandel. Mooi overzichtelijk. In de stille tijd wordt het land doorkruist op zoek naar de beste dagen die worden georganiseerd. Forum, verkoop, beurs of tentoonstelling, elk weekend is het feest, totdat de containers weer gaan rijden, richting het zuiden.
Zelf terug van twee weken Frankrijk, broodnodig om bij te komen en de gedachtes even niet op de dagelijkse beslommeringen te zetten. Dat is aardig gelukt. Werk op de achtergrond, daarnaast op het thuisfront ook rust. De duiven en katten zijn in goede handen bij Bram. Hij doet het met liefde en dat is te zien bij thuiskomst, alles zag er super uit.
De woensdag de duiven weer los kunnen laten, na twee weken vastzitten zijn ze altijd wat doldriest de eerste keer, maar dat bied een mooi schouwspel.
De donderdag ging het alweer wat gedisciplineerder en werden er weer keurig baantjes door het luchtruim getrokken, waarbij de jongen vaak uit het zicht waren.
Vrijdag weer een africhting gedaan, donker weer, met een wat schrale noordoosten wind. Niet makkelijk, maar wel weer om de selectie door te voeren. Van de 25 jongen die ik vrijdag heb meegenomen waren er vrijdagavond 16 thuis, alles weer gelost op de afstanden volgens mijn eigen opleer schema. De zaterdag zijn er nog 5 bijgekomen. 4 nog onderweg, wie weet wat er nog gaat gebeuren. Ondanks de wat lagere temperaturen gaan we nog door met het opleren, zolang het helder is(dus zichtig) kan er veel.
De kampioenen van het NIC Holwerd.
Verder de zaterdag een duivendag, met sierduiven in de dag en eind van de middag een prijsuitreiking in ons onvolprezen NIC, inkorfcentrum voor de overnacht. Netjes verzorgd, met mooie prijzen, een goed draaiend rad en redelijke opbrengst voor bonnen en aangeboden late jongen. De kampioenen nog even op de foto gezet, beetje bijkleppen en weg weer. Voor diegenen die vonden dat ik weer vlot weg was, inderdaad, maar ik had er al wat duivenuurtjes op zitten.
Verder op internet weer de ene verkoop na de andere, alleen maar toppers die te koop zijn. Er wordt zo links en rechts weer gekibbeld, alle evenementen doen hun best om de aandacht te trekken. Het zal, ik trek mijn eigen plan, omringd door een paar mensen waar ik op kan bouwen.  

Goede week.

www. postduivenblog.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten