zondag 7 juni 2015

Genoeglijk weekend

Genoeglijk weekend.
Er gebeurde weer genoeg in duivenland dit weekend. Het geweld op de dagfond vluchten is weer volop losgebarsten. De 2de stond alweer op het programma in alle afdelingen. Ik heb met bewondering gekeken naar Bas en Gerard Verkerk en Willem de Bruijn in afdeling 5. Gerard Koopman deed er nog even een schepje bovenop in afdeling 10. Co Verbee liet zijn vakmanschap weer eens zien, verder op bijna alle uitslagen gerenommeerde namen. Mark van den Berg verguld zijn overstap naar de dagfond in afdeling 8. Mooi vond ik de 2de plek van Esther en Wilco Bultman(Duivendirect) in Afdeling 8. Hoe blij kan je zijn met een teletekstnotering. Esther zou uitgeroepen moeten worden tot PR dame van de Nederlandse duivensport, wat een positieve en gedreven dame! Daarnaast ook nog eens het nut van Teletekst aangetoond.
In Friesland de revival van Arie Dijkstra en nog een paar grote namen in de top 10. Ik vind het knap wat die mannen doen, ze staan er als het hun beurt is!
Ik had het genoegen om bij clubgenoot Hans de Ruig en familie de dagfond te beleven. De familie de Ruig speelde vorig weekend de 1ste NPO van Limoges, schitterend resultaat na hard werken door deze familie. De duiven zijn daar ook echt een familie aangelegenheid. Duifje in handen gehad, gebeurd ook niet iedere dag om een NPO winnaar te kunnen bewonderen. Goede duivin, pienter koppie en perfect gebracht natuurlijk, complimenten, klasse prestatie! Vooral genoten van de aankomsten en de altijd leuke gesprekken met de gedreven Hans en Imkje, Er werd nu weer een 4de in de club gespeeld dit weekend, dit met alleen jaarlingen mee. Hoe zo, het draait lekker in Oudebildtzijl. Het is toch al knap wat er door mijn clubgenoten van de Vliegende Post wordt gepresteerd op de overnacht. Op Limoges maar liefst 4 van de 5 inkorvers van onze vereniging bij de 1ste 25 NPO, niet gek voor een redelijk kleine vereniging.
's Avonds nog even bij het afslaan geweest, geholpen met de klokken, doffers nog even kunnen chippen en vooral iedereen weer even gezien of gesproken, ik vind het echt super daar in Minnertsga.
Oh ja, hebben jullie gezien wat de jongen van Gaby Vandenabeele op gaan brengen op Pipa?



Op eigen hok - voorbereiden Aurillac:
In mijn oorspronkelijke planning stond dat ik dit weekend een dagfond vlucht zou meedoen. Echter door het tegenvallende resultaat op de eerste dagfondvlucht besloten toch van de planning af te wijken. Analyse van het debacle van Sens gaf aan dat het roer toch om moet, voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.
Geen duiven mee, de duivinnenploeg moest om en nabij dit weekend op eieren komen, doel een goede neststand voor Aurillac, inkorven 16 juni, nog steeds het eerste grote doel voor dit jaar.
Daarnaast ben ik deze week weer begonnen met de beproefde methode van duiven meenemen in de auto, iedere dag weer. Deze week begonnen met de Kop Afsluitdijk, ook de doffers gaan weer mee trainen. Dit jaar tot aan Sens alleen maar gebruikt als weduwdoffers, nu toch maar invliegen. Heb er dit jaar niets meer aan, maar kan wel zorgen dat er iets ervaren doffers aan de start komen volgend jaar. 8 doffers in totaal, 2 van 2013, 6 jaarlingen, overgebleven na veelvuldig africhten als jong en een gedegen selectie.
De doffers zullen wat intensiever getraind en afgericht moeten worden, dat worden wat ritjes over het IJsselmeer, planning is om ze op 19-6 in te korven voor de laatste vitesse vlucht, dat zou moeten kunnen. Daarna kunnen ze nog een paar keer midfond meevliegen, misschien zelfs een dagfond. Ik zal kijken wat de mogelijkheden nog zijn. Vanmiddag zijn ze 1 voor 1 gelost op de Kop Afsluitdijk, mooi dat ze toch met 5 tegelijk thuis kwamen.... Nog niet echt scherp dus. Mooi plekje daar trouwens met dit heldere weer. Geeft zo'n vakantie gevoel, hoewel het wel een echt Hollands landschap is daar.

In mijn werktijden ook weer veranderingen, ga voorlopig wat later werken, betekend 's morgens duiven en dan rond 08:30 vertrek richting Noord-Holland, wel ideaal om de nestduiven te trainen. Met de vereniging in ieder geval een regeling omtrent inkorven kunnen treffen. Super dat dit allemaal mogelijk is. Nu alleen nog even kijken hoe we dat kunnen doen met nationaal inkorven, ook daar zal nog een oplossing voor komen, ben ik van overtuigd.
Komende vrijdag korf ik mijn duivinnen in voor de midfond, als de berichten gunstig zijn tenminste, anders worden het nog een paar ritjes IJsselmeer, om toch nog wat kilometers te kunnen maken voor Aurillac. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten