zaterdag 28 maart 2015

Eigenlijk valt het wel mee toch?

Vol goede moed de laptop op schoot en een weekstukje schrijven. Waarover eigenlijk, bij de duiven gaat het gewoon goed, kan geen rare dingen vinden.
Gedachten gaan terug naar afgelopen zondag, duiven in de mand, maar weer ff een stukje africhten. Ik had wederom Breezanddijk in het hoofd, halverwege de Afsluitdijk, de duiven aan het water laten wennen, ze moeten erover heen als je vroeg wilt zitten. Ik herinner me een mooi moment, bij vertrek bewolkt, na wat omzwervingen om mooie foto's te maken uiteindelijk op het geplande parkeerterrein terecht gekomen, recht aan het IJsselmeer, de zon was net doorgebroken, prachtige foto's kunnen maken, wat een mooi licht.
De week begon te draaien, wordt het nog wat met het snoeien van de coniferen, moet toch wel een metertje af. De Saudi's willen ook graag laten zien dat ze hun oliedollars hebben uitgegeven aan fout spul en vallen Jemen binnen, ben ik wel op tijd thuis om de duiven nog een paar rondjes te laten draaien. 
Mooi, eerste jonkie geboren, woensdag.

Donderdag een vreemd bericht, vliegtuig stort neer in de Franse Alpen, ogenschijnlijk niets aan de hand, men denkt, terecht, meteen aan een technisch mankement. Erg voor de betrokkenen, de hel voor hun naasten.
Vrijdagochtend vroeg hoor ik in de auto op het radiojournaal de ware toedracht, of in ieder geval een vermoeden. De piloot lijkt met opzet te pletter te zijn gevlogen tegen de bergen. Ik kan mijn oren bijna niet geloven, kunnen mensen met zoveel verantwoordelijkheid zo idioot doen? Toen ik het dacht wist ik het antwoord al, kijk maar eens in de geschiedenisboeken....
De stroom valt uit, erg lastig voor een bedrijf, de moderne tijd blijkt wel heel erg van techniek en energie afhankelijk te zijn, we kunnen niets, ook de mobiele zendmasten laten het afweten, kwetsbaar, hoe deden we dat vroeger ook alweer? Uiteindelijk wel alles kunnen regelen, 2 uur stilstand, kon erger.
Ondertussen steeds meer berichten over een piloot, die echt ernstig ziek was, maar tussen de mazen door wist te komen. 
Tikrit in Irak wordt platgegooid, de Amerikanen en Fransen helpen wel even, niemand die het heeft over de onschuldigen in die stad, die Jihadisten, die moeten er uit!
Jemen krijgt er van langs, de Saudi's hebben goed opgelet en ook een coalitie gesmeed, net zoals Obama dat pleegt te doen. Die onschuldigen in die regio, niemand over gehoord, wel gezien dat ze vluchten...
Nog meer horror verhalen over de Duitse piloot.
Die bank wordt toch nog maar niet verkocht, teveel onrust, de grote bazen waren weer aan het graaien.
Zaterdagochtend ondertussen, die coniferen, dat is gelukt, nu alleen nog opruimen, vanmiddag chippen, bezoekje aan St. Annaparochie moet maar een weekje uitgesteld, nog meer jongen deze week. Duivinnen bleven maar draaien vanmiddag.
Ik heb vanavond de radio aan op zo'n station met alleen muziek en geen nieuws of reclame, vond dat ik wel genoeg gerelativeerd had deze week....


www.pigeonjohnny.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten