zaterdag 8 juni 2019

Mensen Bedankt!!

Het is zaterdagochtend, tweede weekend van juni. Pinksterweekend, bijna iedereen is een dag extra vrij. Mooi vooruitzicht zou je zeggen.
Voor de duivenmelkers valt het wat tegen allemaal. Slecht weer, harde wind, regen en onweer op de vlieglijn. Niet bepaald weer om een mooie vlucht te hebben. Niet verstandig om de duiven er doorheen te jagen.
Vanochtend een tijdje op Facebook rondgestruind, maar ik heb het maar weggeklikt. Wat een gezeik, wat een stelletje in zichzelf gekeerde eikels zitten daarop. Ja, er zijn afdelingen aan het lossen, de Belgen lossen nationaal Chateauroux. Lijkt mij niet de beste beslissing, maar hoe het afloopt weet op dit moment nog niemand.
Het is de zoveelste keer dat ik wordt geconfronteerd met de negativiteit die de duivensport uiteindelijk de nek om zal draaien. Ik ben er zat van. Vraag me ook af waarom ik dit eigenlijk schrijf. Het lijkt puur vanuit de emotie te komen, puur frustratie, puur onmacht.
Maar na er even over hebben nagedacht is het helemaal geen emotie, het is pure ratio. Ik loop mijzelf hier al veel te lang aan te ergeren.
Mijn plezier in de sport laten bederven door azijnzeikers? Dacht het niet, ik hoef jullie gejank niet te lezen.
Als de conclusie getrokken is, is het ook niet zo moeilijk om na te gaan waar je plezier dan wel zit. Natuurlijk op het eigen erf, de dagelijks omgang met de duiven. De thuiskomst van de duiven na welke opdracht dan ook. De jongen die opgroeien, elk jong is weer een mogelijkheid om er een topper van te maken. De drive om het zo goed mogelijk te doen, act like a pro!
Nico zei vorig jaar al dat ik in mijn omstandigheden nooit meer dan een welwillende amateur zal zijn. Klopt, maar dan wil ik in ieder geval de allerbeste welwillende amateur zijn!
Er zijn mensen waar ik dat mee wil beleven, die mensen willen dat gelukkig ook met mij. Er is wat correspondentie, wat uitwisseling, wat ruiling en vooral veel plezier onder elkaar. Opvallend genoeg zijn het mensen die niet op Facebook lopen te zaniken over wat er allemaal mis is in de duivensport. 
Vooruitgang kost inspanning van iedereen, die inspanning zit dan ook nog voornamelijk tussen de oren. We zijn, op wat uitzonderingen na, allemaal welwillende amateurs in de duivensport. Die welwillende amateurs doen heel veel dingen goed, soms iets minder goed. Moet je ze daarom maar afbranden? Ik kan mij herinneren dat ik bij alles wat ik moest en nog moet leren fouten maak, die fouten zorgen ervoor dat je inziet dat je iets steeds beter kan gaan doen. Of waren die zeikers allemaal mensen die vooraan hebben gestaan en alles in één keer goed deden? Ik betwijfel het.
Ik ga zo afmelden voor alle duivengroepen waar ik lid van ben, of in ben betrokken geraakt op Facebook. Informatie haal ik wel van een paar relevante websites. Waarom ik dat doe? Ik wens feitelijke informatie te lezen, waardoor ik een gefundeerde mening kan blijven vormen. Verder zal ik gewoon schrijven, omdat het leuk is en er ook nog belangstelling voor is. Degenen die de belangstelling hebben zullen mijn schrijfsels wel weten te vinden.
Mensen bedankt! Bedankt voor weer een stukje inzicht en wijsheid, ik hoop dat ik nog veel plezier aan de duiven mag beleven.

Tot de volgende!

www.postduivenblog.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten