zondag 6 november 2016

Voor nu even genoeg

Meerwaarde hebben, het is uiteindelijk waar alles wat je doet om draait, tenminste, als je op de wereld bent om te proberen je bijdrage te leveren voor het nageslacht. Je bereikt dat alleen als je meerwaarde hebt. 
Meerwaarde kan je hebben in elk facet van je leven. Professioneel, privé, als vader, als zoon, als broer, als opa, als partner, in je sociale netwerk.
Afgelopen week sprak ik er met een collega over. Wat is het belang van wat je doet, wat is je wezenlijke bijdrage aan wat je doet. Het is iets ongrijpbaars, soms heel tastbaar, lastig te verwoorden vaak.
Meerwaarde hebben in je hobby, wat is dat eigenlijk? Volgens mij door op een positieve manier bijdragen aan wat je vanuit een passie doet. 
Als duivenmelker betekend dat dat je je dieren goed verzorgd, ten alle tijden moet iemand je hok in kunnen lopen, zonder dat men het idee krijgt dat de dieren die je onder je hoede hebt worden verwaarloosd. 
Als je een hobby hebt ben je lid van een vereniging, of iets wat er op lijkt, je deelt in ieder geval je passie met medestanders. Ook in deze sociale kring hoor je je steentje bij te dragen. Dat kan zijn door veel werk verzetten, het kan zijn door mee te denken of mee te praten, het begint al met je positief en open opstellen. 
Veel voelen zich ook nog geroepen om op een bepaalde manier hun hobby uit te dragen, bijvoorbeeld via het momenteel populaire bloggen. Ook ik doe hier al zo'n twee en een half jaar aan mee. Ik loop me al een tijdje af te vragen of het nog wel meerwaarde heeft, elke week wat regels publiceren. Ik heb niet het idee dat het iedere keer stukjes zijn die positief bijdragen aan mijn hobby. Ik betrapte me er al een paar weken op dat het me moeite kostte om iets te bedenken om over te schrijven. Geen meerwaarde meer dus, tenminste, dat is wat ik voel op dit moment.
Als je zo'n gevoel heb, moet je er iets mee doen. Vandaag weer een leeg vlak voor mijn neus waar wat woorden op moeten. Voorlopig maar even voor het laatst. Ik zal vast wat te melden hebben in de toekomst, gewoon over hoe het gaat in mijn hok, in mijn vereniging, met mede melkers waar ik mee op trek. Iets positiefs en lezenswaardig in ieder geval. Maar niet meer iedere week. Dat heeft voor mij geen meerwaarde meer.
Ik wil in ieder geval alle mensen bedanken die trouw elke week mijn stukjes hebben  gelezen, ook de mensen die op welke manier dan ook reageerden hebben een wezenlijke bijdrage geleverd aan de stukjes die daar opvolgden.

Goede week en tot later.

www.postduivenblog.nl 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten