zondag 7 augustus 2016

Bullshit

Pittige titel voor een weekstukje. Ik kan niets anders verzinnen om de lading te dekken. Deze week was week van bezinning, de laatste overnacht vlucht  vanuit Bergerac niet mee gespeeld. Lukte ook niet, geen duiven meer beschikbaar.
Het seizoen is slecht geweest, er zitten nog 5 duivinnen in het hok, waar het seizoen met 18 werd begonnen. De enige overnachter met acceptabele prestaties is vorige week weggebleven vanuit Cahors. 
2017 wordt dus het jaar van de herstart. Natuurlijk, paar oude dieren zal ik hebben, maar ik kan me bezig houden met het opleiden van jaarlingen, de oude dieren die er nog zijn zullen niet veel potten breken. De hoop is gevestigd op de twee duivinnen die zich dit jaar als jaarling hebben laten zien. Ze zullen hun prijsjes wel kunnen spelen, maar of het toppers worden? Ik denk het niet, dan hadden ze zich wel wat nadrukkelijker onderscheidden. Maar goed, ze worden door het "systeem" gehaald en zullen dan wel laten zien wat ze in hun mars hebben.
Terug naar de titel. Ik had allerlei mooie theorieën, ik ventileer ze ook regelmatig via dit blog, er is er niet één van uitgekomen dit jaar. Dus maar even stoppen met mooie verhalen. Het systeem staat, is in het verleden succesvol gebleken, van daar uit gaan we maar weer verder. Stoppen met mooie verhalen, goed voor de duiven zorgen en gaan. Het enige wat nog telt.
Hans de Ruig met de 1e NPO Bergerac
Ik was gisteren even bij duivenvriend Hans en zijn vrouw. Hans had ook een seizoen om snel te vergeten, tot gisteren dan. Hij klokte een jaarling doffer op een mooie tijd, goed voor de 1ste in afdeling Friesland. De 2de keer in 2 jaar dat dit lukte in Oudebildtzijl. Hans had, door het slechte seizoen, de duiven een paar vluchten ingehouden en super voorbereid op Bergerac. Gewoon om het seizoen goed te maken. Toen ik hem vroeg wat hij had gedaan was het antwoord simpel: stoppen met al het gedonder erom heen, vet voeren en volop trainen. Dus stoppen met al die bullshit, zorgen dat je duiven in orde zijn en gaan! Naast de jaarling die verraste ook nog de aangetekenden op een acceptabele tijd, daar zitten een paar beste duivinnen bij overigens en een ouderwets goede serie. Hoezo, vertrouwen voor volgend jaar.
Moraal van dit verhaal: stoppen met mooie verhalen, doe je ding en doe het goed. De duiven doen de rest, als je het tenminste zelf goed gedaan hebt.
Verder feliciteer ik iedereen met hun behaalde dagfond en overnachtfond kampioenschappen. Ook die zijn gisteren allemaal verdeeld. Op naar 2017, oh ja, de jongen nog even africhten.....

Tot volgende week.

www.postduivenblog.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten