zaterdag 17 januari 2015

De Zwarte

Er zijn van die weken die je alleen maar doen lachen en positieve gevoelens geven.
Neem deze week, dinsdag vertrokken naar Denemarken om een machine te bekijken die binnenkort op het werk wordt geplaatst. Vanaf mijn werk een rit van bijna 800 kilometer, al pratend, grappend en telefonerend belanden we voor het avondmaal bij een truckerscafe in de haven van Hamburg.
Collega komt glimlachend terug van het toilet. "Als je zo nog naar het toilet moet, moet je maar ff kijken wat er in de automaat zit". Wat er zoal in zo'n automaat zit in een herentoilet is mij wel bekend, zie aan zijn gezicht wel dat het iets bijzonders moet zijn. Zelf op het toilet barst ik in lachen uit, de automaat zit vol met attributen die de truckers blijkbaar gebruiken tijdens het wachten op hun vrachtjes vanuit de haven, het werpt een heel ander licht op de mannen die her en der alleen aan tafeltjes zitten te eten.
Laat in het hotel, snel een biertje en 's woendags vroeg op. Even een rondje door de stad, die aan het ontwaken is, nog nooit in Aarhus geweest, dus sfeer snuiven is dan een must, normale doordeweekse dag met mensen onderweg naar hun werk. Opvallend veel opgewekte mensen, erg vriendelijk. Het doet me goed.
Het bedrijf waar we moeten zijn voor bezichtiging en instructies voor de nieuwe machine ontvangt ons met open armen, de heren die zich over ons ontfermen zijn alleraardigst en doen hun uiterste best om alles te demonstreren, uit te leggen en gastvrij te zijn. Het is duidelijk meer dan company policy, de heren doen het welgemeend. We vertrekken er met een goed gevoel, is wel eens anders geweest bij andere bedrijven in dezelfde setting. Op de weg terug, sneeuw, regen en nog meer ellende. Bij het tankstation voor de Deens/Duitse grens komen we erachter dat er in Denemarken met kronen wordt betaald... Verklaarde meteen die rare prijzen bij de pompstations die we passeerden. Het hotel had gewoon euro's aangenomen bij het uitchecken. Probeer dat maar eens uit te leggen aan een pomphouder die geen woord over de grens praat(aan de grens). 
Ondertussen een appje van mijn zoon: toets is voorspoedig verlopen, weet zeker dat het voldoende is! Supertrots op die gozer, gaat als een speer, weet wat ie wil. Nog een half jaartje heeft ie "gewoon" zijn studie af binnen de gestelde tijd.
Donderdag heeft mijn vriendin haar studie officieel afgerond met een panelgesprek en toezegging voor een nieuwe functie. Ze heeft er keihard voor geknokt de afgelopen 2 jaar. Een kanjer is ze!
Donderdag en vrijdag lekker gewerkt, zelfs die productielijn die het altijd laat afweten als het ff moet, draait volle bak, blije gezichten op de vloer. Hebben ze zelf gedaan, slim opgelost en draaien maar!
Vandaag genoten van de duiven, prachtig weer, dus lekker los, de duivinnen voor de vliegploeg trekken weg, zijn lang uit zicht en blijven daarna lekker rond toeren rond hok, wordt daar blij van.
Nog even wat doffers in de hand gehad, vond ze vorige week niet geweldig, deze week veel beter doordat ik weer volle bak ben gaan voeren.
De "Zwarte"
Als laatste pak ik de "Zwarte". Ik heb de Zwarte 2 weken terug gekocht via Marktplaats. Blader wel vaker door de pagina's, soms heb je mazzel met iets voor niet teveel. Zag een foto van een mooie donkere, bijna zwarte doffer, stamboom zag er goed uit, met de beste lijnen hier in het noorden beschikbaar. Breng een bod uit en een dag later al een mailtje, voor dat geld is hij voor jou.
Esther van Duivendirect heeft hem voor me opgehaald in de week erna en ik was 's avonds bij het uitpakken van de duif direct verkocht. Niet groot, stevig in de hand, spieren die je tegemoet trilden, vleugel vol spanning, sprekend koppie, al was het oog een beetje minder. Met recht een cadeautje voor mezelf.
Ik had hem vandaag weer in de hand, werd alweer blij, wat een doffer. Zal er misschien nooit een goede van fokken, weet wel dat ik er nu al meer plezier van heb dan ik er voor heb betaald.
Vanavond nog wat rondneuzen op Facebook, genoten van de instructie filmpjes van GJ, werd blij van de foto van de allereerste trofee van Esther, die in een mum dik 200 likes had, omdat er blijkbaar meer mensen blij van werden.
Zag ook nog dat de vliegende dierenarts met zijn Romee de beste marathonduif van de Olympiade van Budapest heeft, hoeveel goed nieuws kan je lezen in een half uurtje.
Nee, de angst regeert niet bij deze duivenmelker, ben gewoon blij!

www.pigeonjohnny.blogspot.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten