vrijdag 14 augustus 2015

Het is zover!

Eindelijk, het is zover, vakantie. De laatste weken echt naar uit gezien, vermoeid, niet vreemd, hectische periode achter de rug, er zit ook nog veel meer aan te komen. Het is inherent aan het werk en de branche waar ik in werk. Maar soms, soms moet je even de tijd nemen om alles van je af te zetten.

Dit geldt ook voor de duiven. Ben er knettergek mee, kan niet zonder, zorg er 50 weken per jaar vol verve voor. Niets is te gek, als het maar ten goede van de duiven komt. Even geen duiven verzorgen, Bram neemt het over, ze zijn in goede handen. Natuurlijk, ik zal er de komende weken genoeg spotten. Je bent melker of je bent het niet. Foto's zal ik ervan maken, even de tijd nemen om ervan te genieten, maar bovenal hoef ik er even niet voor te zorgen.

Ik zie de berichten in de media over de rampvlucht vanuit Chateauroux, de Belgen likken de wonden. Het staat wel vast dat er flink geblunderd is bij de beslissing te lossen. Een verklaring vanuit de Belgische Bond die ik eigenlijk niet zo goed begrijp. Boze melkers, tv reportages, publiciteit genoeg, alleen niet de positieve die we zo hard nodig hebben. Vreemd genoeg wordt het daar op zondag tijdens de vitesse en hafo vluchten nog even dunnetjes over gedaan. Hoe krijg je het voor elkaar in deze tijd, met zoveel informatie die gratis beschikbaar is voor iedereen.

Ik ben ook benieuwd naar hoe het spel in Nederland zich gaat ontwikkelen. Blijven we blind jongen verspelen, gaan we eens kijken waar de echte oorzaak ligt, ipv hobby onderzoeken. Misschien kan men een voorbeeld nemen aan een aantal fondspelers die bijna geen jongen kwijtraken, simpelweg omdat ze zich niets aantrekken van programma's en punten voor een kampioenschap. Een mooie uitslag, teletekst en vooral een goed genoegen. Daar draait het bij hun om. 
Is het genetisch, zijn we te ver doorgeslagen in het selecteren op recht naar huis en hebben we teveel instinct weggekweekt? De mand de enige selecteur, ja, na het selecteren op basic zaken als vitaliteit en gezondheid, de 2 grootste indicatoren van Moeder Natuur. Scheelt een hoop medicamenten, kan er ook eens ingeschat worden welke koppels de jongen geven de niet zonder medicijnen meer kunnen.

Ik heb al genoeg geschreven over deze materie, zal ongetwijfeld nog meer volgen, het is tenslotte actueel in onze hobby.

Maar eerst, eerst heb ik vakantie, 3 weken lang geen werk, 2 weken lang geen duiven, 3 weken lang alle tijd voor mijn partner, een goed boek, mooie uitzichten, aansprekende gebouwen, verdrinken in verhalen uit de geschiedenis en je verbazen, gewoon omdat het kan. Lijkt me best leuk!

www.pigeonjohnny.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten