zondag 26 juli 2015

Mooie afsluiting

De 556 na thuiskomst van Cahors
Vandaag de laatste keer duiven thuis zien komen dit seizoen van de meerdaagse, de 3de volgens planning, de 3de met duiven in de prijzen. Blij met het resultaat.
De 556 ging weg op poleposition van mijn hok en maakte de favorieten rol weer waar. Net als op Aurillac ging ze in goede doen de mand in, dit keer op een jong van 5 dagen. Ze arriveerde om 11:24, goed voor een 6de plek in het NIC. Maar liefst 3 liefhebbers uit ons NIC scoren teletekst in sector 4 vandaag, de resultaten nationaal zijn daar lang niet slecht! 
De 556 scoort nog een plek binnen de 1ste 30 in sector 4, ik zeg weer een prestatie om over naar huis te schrijven! Dit duifje maakt bijna in haar eentje van dit seizoen een geslaagd seizoen. Daarmee doe ik de 546 tekort, zij vloog alle 3 meerdaagsen mee die ik heb ingekorfd, meldde zich alle 3 keer als 2de op het hok, en scoorde even zovele prijzen, niet supervroeg, maar duiven met een dergelijke regelmaat zijn ook niet mis! Daarnaast een mooie prijs voor de 552 op Bergerac(1x mee op de meerdaagse) en de 798, vandaag in de prijzen, vorig jaar 2 uit 2.
Leuk ploegje, ben dus tevreden over het verloop dit jaar, hoewel de doelstelling teletekst en prijzen 1 op 100 slechts 1x werd gehaald vanaf Aurillac. In sector 4 van de Noordelijke Unie werd een 14de plek gescoord van ruim 1500 duiven.
Ik zie dit jaar in ieder geval weer vooruitgang, wat ik goed heb gedaan en minder moet ik voor mezelf nog even beter filteren, ben in ieder geval op de goede weg.
Plannen voor de komende weken: nog 3 weken werken, dan vakantie, wil volgend weekend beginnen met africhten van het eerste ploegje jongen, na de vakantie wil ik nog een rondje laatjes fokken, de beste vliegers tegen de tot nu toe beste kwekers. Ik kom dan op een voldoende aantal om op te leiden voor volgend jaar.
Verder moeten de plannen voor volgend jaar nog uitgediept worden, ben dit seizoen in ieder geval alweer een stukje wijzer geworden.
Ik ga nog even genieten van het succes vandaag, ook al heeft de 556 niet gewonnen, toen ze aankwam, uit de voor haar vertrouwde en verkeerde zuid-oost hoek met een vreemde aan de staart en een ererondje als bonus, stond ik met gebalde vuisten te kijken! Hoe blij kan je worden van de prestaties van je favorietjes!

Goede week.

www.pigeonjohnny.blogspot.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten