zaterdag 7 maart 2015

Zomaar wat zaken

Vorige week de "kwekers" gekoppeld, het wachten is op de eerste eieren, als de voortekenen niet bedriegen zijn ze allemaal mooi op tijd. Koppels die volgend weekend niets hebben haal ik uit elkaar en geef ik een weekje rust, als er iets niet klikt heeft het geen zin door te drukken, gedwongen huwelijken leveren meestal niet veel goeds op.
Deze week dagelijks de duivinnen los kunnen hebben, plan is om toch de duivinnen alleen te spelen, tijdgebrek, veel zaterdagen werken en meer zorgen ervoor dat er maar beperkt gespeeld gaat worden, zal tijdens het seizoen nog wel weer op mijn collega's op werk en in de duivenclub moeten terugvallen, puzzelen, niet alleen met koppeldata. 
De vliegers nog niet gekoppeld, duivinnen dus op "weduwschap", bevalt me niets trouwens, maar goed, ben ook een "ouderwetse". Het heeft ook niet veel zin om de duiven zinloos op eieren te laten komen.
Vandaag de duivinnen voor het eerst een stukje weggebracht, niet zo ver, wel weer een hernieuwde kennismaking met het altijd in de weg liggende IJsselmeer. Mis nog een ervaren duivin, de "812", vorig jaar 2x mee, 2x prijs op de marathon. Misschien morgen, vandaag zit het er niet meer in. Denk eerder aan de kromsnavel overigens als reden van haar ontbreken.
Berichtje uit Canada, van mijn maat, zo'n 5 jaar geleden geĆ«migreerd, hij vraagt raad, nogal wat problemen met ziekte bij zijn sierduifjes, denkt erover om met postduiven te beginnen, schijnt in Calgary een grote club te zitten. Wat ik van zijn keuze vind deel ik wel met hem persoonlijk, andere kant is het leuk om te horen hoe men daar de hobby beleefd. Goede nieuws is dat hij vader wordt.
De duivenmedia worden deze week beheerst door de beurs dit weekend in Houten. Nee, ik ben niet geweest, ga ook niet. Heb niet veel behoefte om in de drukte te verkeren, doe ik doordeweeks al genoeg. Kan me wel goed voorstellen dat veel mensen het een must vinden om daar heen te gaan. Je blijft wel op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is binnen de hobby.
Wat ook opvalt is dat men steeds meer bericht over Usnea zuur. Schijnt goed te helpen tegen geel en luchtweginfecties, neemt vaak primaire besmettingen weg, waardoor secundaire de overhand niet meer krijgen. Zou graag wat ervaringen horen over hoe het bevalt bij verschillende liefhebbers. Heb geen reden om het meteen te gaan proberen, maar heb graag info over wat er te koop is, wat de zin en onzin van die producten is. Ik constateer overigens nauwelijks symptomen die zouden kunnen duiden op geel of koppen.
Al de 7de dag dat ik niet heb gerookt, trots op mezelf!
Vandaag en morgen schitterend zacht lente weer, geniet ervan!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten