zaterdag 21 maart 2015

Het was weer leuk

Opnieuw een goede week bij de duiven, zien er super uit, de kwekers zitten allemaal op bevruchte eitjes, "de Scheefbek", is weer gekoppeld en voelde super aan vandaag, de duivinnen van de vliegploeg doen het goed, merk alleen dat de doffers(noem ik deze nu evengoed weduwnaars?) wat minder zijn, heeft vast te maken met vast zitten in een wat krappere ruimte. Niet ziek, maar de conditie is gewoon iets minder.
Het wachten is op de eerste jongen, ergens komende week.
Ik schreef vorige week dat ik dit weekend de vliegers zou koppelen, om de jaarlingen wat bakvaster te maken, ik ga het niet doen. De duivinnen worden in de broedbakken gevoerd, waardoor ze ondertussen al aan hun eigen hokje gewend zijn. Weer een indicatie dat ze voornamelijk op territorium vliegen. Niet koppelen betekend ook dat we aardig wat energie besparen, bij de duiven en bij de baas.
Woensdagavond vergadering gehad bij mijn vereniging, "De Vliegende Post" in Minnertsga, altijd leuk, contributie weer voldaan, lijsten ingeleverd, hoeven we alleen nog even te chippen, dan kan het seizoen weer los.
Woensdagavond ook nog even afgesproken met Wim de Jong, hij wilde altijd nog even langskomen om te kijken, dat is vanmiddag gelukt.
Altijd leuk, zeker ook omdat Wim's zoon Wouter mee was. Enthousiast, doet me denken aan mijzelf of mijn zoon Danny, op dezelfde leeftijd als Wouter nu heeft.
Ik was ook wel nieuwsgierig wat Wim van mijn collectie zou vinden, hij is bescheiden, maar wist het wel voor elkaar te krijgen om in zijn eerste volledige seizoen overnacht spelen kampioen te worden bij N.I.C. Holwerd. In mijn ogen een superprestatie, ook omdat Wim niet al teveel duiven en ruimte heeft.
Grappig is dat we toch heel verschillend tegen duiven aan kijken, hoewel we beiden zoeken naar die duiven die het verschil kunnen maken. Hij heeft er 1 op het hok, teletekst op de loodzware St. Vincent dit jaar, die doffer leverde echt een superprestatie, ook op de zware Cahors eind Juli vloog deze doffer weer zijn prijs. Klasse.
Eindoordeel was wederom dat de duiven niet slecht kunnen zijn, Wim was ook onder de indruk van de conditie op dit moment. Voor mij goed te horen, geeft weer wat vertrouwen voor het komende seizoen.
Volgende week ga ik even bij Wim en Wouter langs in St. Annaparochie, ben wel benieuwd naar die super die daar onder de pannen zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten