zondag 21 december 2014

Het lijkt wel December

Na een week toch maar weer een weekstukje van mijn hand. Ik ben te druk de laatste tijd, te weinig tijd voor duiven of ander vermaak.

Ik berichtte al over de vogelgriep en de gevolgen voor mij persoonlijk, ik hoop dat deze ellende wegblijft uit Nederland, pas nu begint het in mijn werkomgeving een beetje te normaliseren. Het is echter te vroeg om te juichen en over te gaan op de orde van de dag. Deze week 2 gevallen van vogelgriep in Duitsland, in het Emsland, vlak aan de grens, in dit gebied zit heel veel pluimvee. Las vandaag nog dat er verder op in Duitsland mogelijk ook nog iets aan de hand is..... Duimen draaien.
De vogelgriep kan ook nog verstrekkende gevolgen hebben voor de duivenhobby, het is in ieders belang dat we ons aan de regelgeving blijven houden, uitbraken in het voorjaar zullen het vliegseizoen behoorlijk pijn doen. Geen doemdenkerij, maar realiteit.

Verder lange werkdagen en zaterdagen werken, in deze periode altijd aan de hand, feestdagen betekend weekenden werken om toch de klanten te kunnen beleveren. Een feestdag is een vrije dag, maar ook een dag niet gewerkt.

Hoogtepunten van de afgelopen weken:
Collega's die bereid zijn wat extra's te doen voor het bedrijf, betrokkenheid bij de precaire situatie die de vogelgriep met zich mee brengt.
Glunderende gezichten bij de mensen die het het meest verdienen, als de vele relatiegeschenken worden verdeeld, nog een extra bovenop een geslaagd kerstpakket. Mensen blij maken is leuk!

Mijn partner rond een zware opleiding af van 2 jaar, naast haar werk en andere beslommeringen, ook nog eens met superresultaten. Trots!

Zoonlief toch nog kunnen helpen met het betrekken van zijn studentenappartementje, voor het eerst op eigen benen. Hij heeft zelf zo goed als alles geregeld, gelukkig mocht ik nog wel wat wijze raad aanbieden. 

Leuke reportages gelezen over de duivenliefhebberij, positieve berichten die we met z'n allen goed kunnen gebruiken binnen de hobby. Ik zeg goed bezig, laat maar zien dat het leuk is in duivenland!

Verbazing:
De Nederlandse politiek struikelt weer eens over iets wat heel Nederlands en menselijk is, er voetstoots vanuit gaan dat iedereen in de pas blijft lopen bij het stemmen voor een wetsvoorstel. ParlementariĆ«rs zijn gekozen om te vertegenwoordigen, je mag dan toch ook verwachten dat ze nadenken en een afwijkende mening vormen?

Wilders' PVV hoog in de peilingen, terwijl hij zichzelf moet verantwoorden voor uitspraken in het openbaar, tegenstelling ten top.

In New York worden 2 agenten vermoord zonder aanwijsbare reden, ze droegen slechts het uniform, reden genoeg blijkbaar om de families van deze mensen in rouw te dompelen.

Op Pipa wordt vandaag een duif verkocht voor 244.000 euro, een topper van een tophok, het is de verkoper gegund, maar toch.....

Bestuurlijk klopt het nog steeds niet in een aantal afdelingen, oplossingen worden er blijkbaar niet gezocht, of ego's zijn belangrijker dan het algemeen belang, wie zal het zeggen. Vreemd blijft het.

Toch nog maar even over mijn eigen duiven, de reden waarom ik eigenlijk dit blog schrijf.
Het gaat goed op het hok, ondanks het kille en natte weer, duiven zien er goed uit, hoewel er een dipje was met dunnere mest. Voerschema iets aangepast, mest ziet er weer goed uit. Plannen voor komend seizoen nemen in mijn hoofd steeds duidelijker vormen aan, misschien iets voor een volgend blog.
Tekort tijd om ze te laten vliegen(het mag weer), wacht tot na nieuwjaar en het vuurwerkseizoen.

Prettige dagen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten