zondag 22 juli 2018

Nog even poetsen voor Cahors

Dat ging dus niet goed, die coupe special die ik had bedacht voor Chateauroux. De doffers ingeschakeld, ze leken wat forme te vertonen. Na weken rust pakten ze de training weer goed op. Warm weer, gelost met zuid-west in de wind, hier in Friesland gewoon oost. Ideaal om een overnachter nog even door te laten stampen zou je denken. Dat zou ook best kunnen, maar daar dachten de doffers die mee waren anders over. Eentje is er thuis, niet in de avond, zoals met een dagfond vlucht de bedoeling is, maar vanochtend tegen 7 uur. Hij zag er nog goed uit, maar in de hand was te merken dat hij toch veel gegeven had. Ik schreef vorige week al over mijn bewondering voor de fondduiven, deze kan ook in het rijtje, ook al speelt hij zijn prijs niet. Ik ben niet eens echt teleurgesteld. Deze zeperd komt helemaal op mijn conto.

Volgende week staat Bergerac op het menu. Voor mij toch altijd wel een speciaal station. Vroeger was Bergerac zo'n soort mythe. Laatste vlucht uit het programma voor de oude duiven. Als je die meedeed had je echte kleppers, zeker als je ze in de prijzen wist te draaien. Dat gevoel heb ik nog steeds een beetje. Magisch klinkt het, Bergerac. Inmiddels zijn we er verschillende keren geweest tijdens onze vakanties in Frankrijk. 
De mythe van Bergerac zal dit jaar aan mij voorbij gaan. Mijn vader overleed dit voorjaar, 28 Juli was zijn verjaardag. We gaan van deze dag een familiedag maken om onze vader te gedenken, met onder andere een gezamenlijke maaltijd. Geen dag dus om met duiven bezig te zijn. De zondag is Vera jarig, ook daar maken we een mooie dag van. Reden genoeg om met de duiven een keer over te slaan.

Rest de vlucht vanuit Cahors nog. Cahors is de afsluiter van het overnacht seizoen. Eigenlijk komt het wel goed uit. Als alles goed blijft gaan heb ik 4 duivinnen klaar voor Cahors, twee keer zoveel kans op een mooi resultaat als dan dat ik het ploegje moet opdelen over 2 vluchten. Zou mooi zijn als we vanaf Cahors nog een duif vroeg weten te pakken.

Tot de volgende!

www.postduivenblog.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten