zondag 27 december 2015

Wensen voor het nieuwe jaar

Nieuwe dag, nieuw jaar, nieuwe kansen
2015 is wel zo'n beetje klaar. Nog een paar dagen, vuurwerk en dan kunnen we weer door. Feestdagen, gezellig, maar ook niet zo zeer aan mij besteed. Laat mij maar gewoon mijn ding doen. 
De tijd van het jaar zorgt ervoor dat je terugkijkt op het afgelopen jaar, meer dan je normaal doet. Invloed van wat er om je heen gebeurt, op de tv worden allerlei jaaroverzichten gepresenteerd, de kranten doen er aan mee, op de radio top 1000, top 2000, nog veel meer lijstjes, zakelijk regent het straks weer eindejaar cijfers en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Iemand heeft ooit verzonnen dat er een cyclus is, dat je die cyclus dus ook steeds opnieuw beleefd. De natuur doet het, de cirkel van het leven, om de soorten in stand te houden, maar glijd van de ene naar de andere omstandigheid. De mens heeft er een eigen, gestroomlijnde draai aangegeven. 1 Januari is 1 Januari, geen speld tussen te krijgen.
Terugblik op 2015 is een jaar van vluchtelingen, aanslagen, dood en verderf, maar ook hoogtepunten. Wat dacht je van Daphne, Tom en Max op sportgebied. Zomaar een greep van momenten die je een positief gevoel bezorgen.
In mijn persoonlijk leven ook heen en weer geslingerd van de ene kant van het spectrum naar het andere. Het verlies van een naast familielid, veel te jong, staat tegenover de geboorte van een kleindochter, of de grond onder je voeten vandaag geslagen, daarna een wolk om op te lopen. Het is het leven, een achtbaan waar je je soms nauwelijks staande weet te houden.
2015 op duivengebied heb ik ook als positief ervaren. Het begin, in de kweek niet best met de verlies van een voor mij waardevolle kweekster. Daar tegenover prestaties van de vliegploeg, al in het vroege voorjaar bleken ze dik in orde. Uiteindelijk kwamen hier op 2 van de 3 marathons, de 3 hoofddoelen dit jaar, goede resultaten uit. Absoluut hoogtepunt in algemene zin in 2015 waren de prestaties van het vliegende wondertje van Ronnie Leusink, "Arjanneke " is ze gedoopt, 3x teletekst op 3x inkorven, die gaan we niet snel meer tegenkomen. Met deze wetenschap gaan we naar 2016.
Wat ik van 2016 verwacht. Allereerst gezondheid voor mij, mijn dierbaren en verder iedereen, maakt me niet uit wie het is. Ik hoop op een positief jaar, ik ben de azijnzeikers zat, wil vooruit, wil ontwikkeling in alles wat ik doe, dus ook in de duivensport. 
Dit begint met positief zijn naar de toekomst toe. Ideeën voor de toekomst zijn mogelijkheden die gepakt kunnen worden. Kijken naar wat niet kan, wat er misloopt en wat er mislukt is allemaal ter lering, niet meer, niet minder. Erin rond blijven draaien heeft geen zin, vooruit is vóór je, niet achter je. 
Ik hoop op mooie uitslagen, dat er tussen de duivinnen in de vliegploeg weer eentje zit die mijn hart een vreugdesprongetje kan laten maken, die me die adrenaline rush kan geven, dat is waar het uiteindelijk omdraait, de ultieme kick. Ik hoop dus op gezondheid voor mijn duiven en een goed verloop van de voorbereidingen, aan mijzelf zal het niet liggen. Ik hoop op mooie jongen, die voorspoedig ontwikkelen, alweer een stap naar een mooie toekomst.
Ik hoop op mooie resultaten voor iedereen met wie ik optrek in het duivenwereldje, samen staan we sterk, samen kunnen we elkaar vooruit helpen. Mooie stappen zijn hierin gezet, nu is het een kwestie van volhouden. De Noordkant van Friesland als het ultieme fond bolwerk. Mooi toch, de duiven zitten er, de investeringen worden door diverse melkers gedaan, dat moet er een keer uitkomen.
Ik zie in 2016 dus hele mooie dingen gebeuren, misschien mag ik er een graantje van pikken. Alvast de beste wensen voor iedereen!

www.postduivenblog.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten