zondag 23 juli 2017

Bergerac - Nog een paar dagen

Nog een paar dagen, dan gaat het gebeuren. Inkorven voor Bergerac, voor mij de laatste vlucht van het seizoen.
Ik kijk er naar uit, ik heb nog nooit zo'n grote ploeg mee gehad op de marathon.
Het is ook een andere benadering, waar ik normaal drijf op weinig duiven en hoop dat de kwaliteit de doorslag geeft, wordt het nu de vlucht van de selectie.
Voor de overjarigen om te laten zien dat ze het waard zijn de winter over te blijven, voor de jaarlingen om te bevestigen wat ze het hele seizoen al beloven.

22 moeten er mee, eentje viel afgelopen zondag al af, een 3 jarige doffer die echt wat mankeerde. Dunne mest, zag er niet best uit. Direct apart, nu weer opgeknapt maar gaat niet mee. Hij krijgt geen eerlijke kans, loopt teveel achter in de voorbereiding.

Gisteren alles nog even mee gehad. Gelost op 50 kilometer, om de minuut. Thuis het systeem aan, om te kijken welke het snelst thuis was. Een soort van tijdrit dus, om in de geest van de Tour de France te blijven.

Even kijken welke het scherpst zijn, handig om de eerstgetekenden uit te zoeken. Het ging redelijk goed, hoewel één duivin er de hele middag over deed om thuis te komen.

Nog even bij Wim geweest, hij draait een super seizoen, liet me een paar duiven zien die er al echt klaar voor waren. Hans nog langs gehad, ook bij hem de Bergerac koorts, voor hem selectievlucht van de jaarlingen. Bij Bram zouden er maar zes mee, weddenschap met Albert, maar de ploeg gaat toch groter worden. Ook bij Bram staan ze er goed op, als ik de berichten van Nico mag geloven. Kortom, er heerst koorts, de Bergerac koorts, we hebben er allemaal nog even zin in, de overnachters van Minnertsga. 

Constant iets in de kop, iets met een blauwe witpen...............

Tot de volgende!


www.postduivenblog.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten