dinsdag 6 september 2016

Aftellen

Het aftellen is begonnen nu de africhtingen iedere week wel een keer over het water gaan. Elk ritje laat de minderen afvallen, dit zijn de ritjes waarin ze de eerste lettergreep van hun aanduiding moeten verdienen, worden het gewoon duiven of toch postduiven. Ik zorg er goed voor, doe mijn deel, de rest is aan mijn gevleugelde vrienden........
Vandaag 35 duiven mee, 5 voor de Dijk, 17 halverwege de Dijk en 11 over de Dijk, gelost in Noord Holland dus. Bij vertrek kwam het zonnetje door, halverwege de dijk toch donker, ook Noord Holland was half bewolkt. Mee is los, ik kan de duiven niet de hele dag in de auto houden, er moet door mij ook nog gewoon gewerkt worden.
Vanavond misten er 3, telde er in ieder geval 3 minder dan vanochtend, geen idee van welke ploeg. Opvallend is dat er aldoor duifjes een dag later thuis komen. Die leren veel, tenminste daar ga ik vanuit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten